jag har 2 st stora klädbyråer som e i svart faner.. skllle vilja klä om dem till vitt... hur gör jag?vad är det för papper jag använder? klistrar man el? hoppas nån kan hjälpa mig för jag står inte ut med det svarta mer
Förstår inte riktigt av du menar. men kan du inte bara måla dem i vitt? Det går alldeles utmärkt att måla på faner bara du använder rätt sorts färg, hör i din likala färgbutik..
Förstår inte riktigt av du menar. men kan du inte bara måla dem i vitt? Det går alldeles utmärkt att måla på faner bara du använder rätt sorts färg, hör i din likala färgbutik..
vaaaaaaaaaaaaa??? e de sant?de kan jag väl inte? färgen har ju inget att fästa på juh...el?
Jojomän, min man är målare! Så jag vet, det finns färger för allt, man brukar grunda typ med v-slip eller häftgrund så får sedan en lackfärg fäste. Kolla med din färghandlare, de hjälper dig till bäst alternativ! Lycka till!
var på cheapy idag..dem visste ju ingenting... dem sa att jag skulle använda lackfärg på faner..men de visste inte om jag skulle slipåa el inte.. måste jag inte slipa lite för att färgen ska fästa? vad ska färgen annars fästa på?
V-slip eller häftgrund fäster på allt, men det är bra om du drar med ett sandpapper några gånger innan, men du behöver inte alls göra något stort jobb med sandpappret, bara lite bara!
hejsan! det man kan göra är att man köper en tuff tapet som man gillar.. (har själv gjort det) och klistrar på. sedan kan man lacka på tapeten med en parkettlack så att du får en så slitstark yta som möjligt. har själv tapetserat några stolar och bord också.. ett lite roligare alternativ än att måla och det blir lite personligare om inte annat