Ta hjälp vid flyttstädning

De allra flesta av oss är bekanta med allt det arbete som följer med en flytt. Det skall packas och adressändras och bäras möbler och så vidare och så vidare. För att inte tala om flyttstädningen. Det är en hel del att tänka på och det är faktiskt du som nuvarande hyresgäst som är ansvarig för att städningen uppfyller de krav som ställs.

268279-cleaning-before-moving

Anlita hjälp

Att flyttstäda är en ansträngande och framför allt tidskrävande process. Idag väljer därför många att anlita en professionell flyttstädningsfirma för att slippa allt krångel. Det kan vara svårt att välja mellan firmor men här hittar du ett exempel på ett seriöst företag med gedigen erfarenhet i Uppsalaområdet. Firman tar hand om alla dina städproblem och du kan i lugn och ro ägna dig åt att organisera resten av flytten. Ytterligare en fördel när man anlitar en firma för att utföra flyttstädningen är att det blir svårt för den efterföljande hyresgästen att klaga då de vet att det är ett professionellt företag som utfört städningen. Städar man själv är det lättare att missa saker och man riskerar att få klagomål och kanske tvingas man ändå anlita en städfirma i slutändan.

Städa själv

Om man ändå väljer att städa själv finns det några viktiga punkter att tänka på. För det första är det viktigt att hela bostaden är städad, det gäller även balkonger, garage och förråd av olika slag. Alla rum skall naturligtvis städas noggrant men allra viktigast är badrum och kök. Alla ytor och skåp skall rengöras inuti och utanpå. Kom även ihåg att städa bakom spisen och rengöra fläkten och ugnen ordentligt. I badrummet skall badkaret flyttas så man kan rengöra bakom och under. Ventilation och avlopp skall också rengöras grundligt i båda dessa utrymmen. Här kan du läsa mer om vilka punkter en korrekt flyttstädning skall uppfylla.